Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
BUDÚCNOSŤ JE ELEKTRICKÁ, DIGITÁLNA A OBEHOVÁ.
Udržateľnosť je jedným z hlavných cieľov spoločnosti BMW Group a je pevne zakotvená jej v podnikovej stratégii. Spoločnosť sa zároveň môže oprieť o svoju dlhú tradíciu, pokiaľ ide o otázku, ako možno dosiahnuť ďalší pokrok v oblasti udržateľného riadenia. Deklarovaným cieľom je komplexný prístup založený na troch pilieroch, ktoré sa tiahnu celým hodnotovým reťazcom: ekologický, sociálny a ekonomický, ako aj zameranie na obehové hospodárstvo. V rámci tejto schémy je vývoj elektrických vozidiel kľúčovým faktorom – nie však jediným: pre spoločnosť BMW Group udržateľnosť siaha od dodávateľského reťazca cez vývoj a výrobu až po fázu používania všetkých vozidiel.
BMW STOPA VOZIDLA.
Zmena sa začína transparentnosťou.
Ako zistím ekologickú stopu môjho budúceho vozidla? Odpoveďou je BMW Stopa vozidla. Štyri kľúčové kritériá udržateľnosti – KLIMATICKÝ DOPAD, EFEKTIVITA, CIRKULARITA a DODÁVATEĽSKÝ REŤAZEC – spolu s rozsiahlym vyhodnotením životného cyklu, overeným nemeckou Agentúrou pre technickú inšpekciu (LCA), vám poskytne komplexný obraz.
NAŠE ZÁVÄZKY.
- 01 BMW Group sa zaviazala dodržiavať Parížsku klimatickú dohodu a sprievodný 1,5-stupňový cieľ Parížskej klimatickej dohody.
- 02 BMW Group má všetky krátkodobé ciele zníženia CO₂ vedecky overené (iniciatíva Science-Based-Target, SBTi) a okrem toho dokonca stále ako jediný výrobca automobilov (od februára 2023) určila samostatný CO₂ cieľ pre dodávateľský reťazec.
- 03 Okrem toho sa BMW Group zaviazala k cieľu klimatickej neutrality (SBTi “net zero”).
OBJAVTE NÁŠ HOLISTICKÝ PRÍSTUP K UDRŽATEĽNOSTI A i5.
JASNÉ CIELE.
2025.
Nová trieda určí nové kritériá udržateľnosti.
Začiatok výroby v továrni BMW iFactory Debrecín, Maďarsko:
- žiadne fosílne zdroje energie na prevádzku závodu
- neustále rozširovanie obehového hospodárstva materiálov a energií
- úplne elektrické modely
2030.
Úspora 40 % CO₂ počas celého životného cyklu vozidla znamená:
- 20 % v dodávateľskom reťazci
- 80 % vo výrobe
- 50 % vo fáze používania
- V roku 2030 budú plne elektrické vozidlá BMW a MINI tvoriť minimálne 50 % všetkých dodávok
Dlhodobé
Jasným cieľom spoločnosti BMW Group je stať sa klimaticky neutrálnou spoločnosťou v súlade s SBTi. Na zabezpečenie tohto cieľa spoločnosť definovala konkrétne ciele a míľniky do roku 2030.
UDRŽATEĽNOSŤ JE TRVALOU SÚČASŤOU STRATÉGIE SKUPINY BMW.
NÁŠ KOMPLEXNÝ PRÍSTUP ZALOŽENÝ NA TROCH PILIEROCH.
Ekologické.
Spoločnosť BMW Group sa cíti byť zaviazaná dosiahnuť ciele Parížskej klimatickej dohody a znížiť emisie CO₂ v celom hodnotovom reťazci pri dodržaní všetkých ekologických smerníc. Základnými zložkami sú ochrana životného prostredia, efektívne hospodárenie s dostupnými zdrojmi a ďalší rozvoj obehového hospodárstva, ako kľúčový základný prvok.
Sociálne.
Spoločnosť BMW Group sa považuje za podnik a zamestnávateľa so sociálnou zodpovednosťou za svojich zamestnancov a spoločnosť. Preto kladie veľký dôraz na zdravie, diverzitu a možnosti rozvoja svojich zamestnancov. Ako globálny hráč si je spoločnosť BMW Group rovnako vedomá svojej zodpovednosti voči spoločnosti.
Ekonomické.
Spoločnosť BMW Group si je vedomá svojho ekonomického významu a organizuje svoje podnikové riadenie v súlade so zodpovednými princípmi zameranými na udržateľné zvyšovanie hodnoty podniku. Kľúčový význam má dodržiavanie pravidiel, ktoré považujeme za základný kameň dlhodobého úspechu a ktoré sú pevne zakotvené v našej firemnej kultúre. Týmto prístupom sa snažíme zabrániť finančným škodám a strate dôvery v nás už na samom začiatku. Preto pri riešení možných rizík nikdy nezabúdame na budúcnosť a dôsledky pre našu spoločnosť.
BMW GROUP REPORT.
INTEGROVANÝ REPORT O SÚČASNOM STAVE.
Spoločnosť BMW Group vidí svoju zodpovednosť v udržateľnosti, merateľnosti a transparentnosti svojich reportov.
- Od roku 2020 kombinujeme našu výročnú správu so správou o udržateľnosti, aby sme vytvorili jeden integrovaný report.
- V roku 2022 získala spoločnosť BMW Group ocenenie Building Public Trust Award za najlepší reporting o udržateľnosti spomedzi 40 spoločností indexu DAX.
- Táto kombinovaná správa ponúka presný prehľad našich cieľov v oblasti udržateľnosti a uvádza aj dosiahnuté ročné ciele.
RATINGY UDRŽATEĽNOSTI BMW.
BMW GROUP V ORGANIZÁCIÁCH, AKO JE ECOVADIS.
Spoločnosť BMW Group považuje externé ratingy za veľmi dôležitý spôsob, ako poskytnúť partnerom a zákazníkom objektívne hodnotenie. Zo zásady preto žiadame, aby sa požiadavky na externé vyhlásenia vždy smerovali na tlačové správy spoločnosti BMW Group a na manažérov kľúčových zákazníkov spoločnosti BMW Group s cieľom získať presvedčivý obraz o konkrétnych témach alebo otázkach.
SLUŽBY.
Spoločnosť BMW Group má široké spektrum nástrojov a služieb na podporu B2B zákazníkov pri dosahovaní ich cieľov udržateľnosti, aby mohli organizovať svoje vozidlá ešte efektívnejším a udržateľnejším spôsobom. Jedným z príkladov je nástroj s údajmi o vozovom parku: Tento nástroj ponúka veľké množstvo služieb a poskytuje rôzne údaje o vozidlách pre majiteľov vozového parku značiek BMW alebo MINI. Údaje o vozovom parku sa ponúkajú v piatich moduloch a pokrývajú viac ako desať relevantných prípadov použitia pre správu vozového parku. Údaje siahajú od správy počtu najazdených kilometrov a zmlúv, až po stav vozidla a poskytovanie polohy GPS. Zahrnutý je aj servis, údržba a spotreba. Od roku 2023 budú do ponuky zahrnuté aj tri nové okruhy služieb v oblasti udržateľnosti. K údajom je možné pristupovať buď priamo prostredníctvom webovej stránky, alebo flexibilne cez rozhranie (API).
MÍĽNIKY V OBLASTI UDRŽATEĽNOSTI.
UDRŽATEĽNOSŤ MÁ V SPOLOČNOSTI BMW GROUP DLHÚ TRADÍCIU.
- 70. roky
- Roky 2000
- Roky 2010
- Roky 2020
1972.
BMW 1602 Elektro sa verejnosti predstavilo ako prvé vozidlo značky BMW s elektrickým pohonom na olympijských hrách v Mníchove.
1973.
Spoločnosť BMW Group je prvým výrobcom vozidiel na svete, ktorý vymenoval vlastného pracovníka zodpovedného za ochranu životného prostredia.
2000.
Udržateľnosť sa stáva základným princípom podnikovej stratégie spoločnosti BMW Group.
Od roku 2001.
Členstvo spoločnosti BMW Group v iniciatíve OSN s názvom Global Compact. Uverejnenie prvej správy o udržateľnosti BMW.
2007.
Technologický vývoj BMW EfficientDynamics v oblasti znižovania spotreby paliva ukazuje cestu do budúcnosti.
2009.
Udržateľnosť sa stáva trvalým podnikovým cieľom spoločnosti BMW Group.
2011.
Udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou procesu obstarávania a základným kritériom pri nákupe.
2012.
Definícia desiatich cieľov v oblasti udržateľnosti, ktoré sa majú dosiahnuť do roku 2022.
2013.
BMW i3 sa verejnosti predstavuje ako priekopník v oblasti elektromobility.
Od roku 2014.
Hodnotenie spoločnosti BMW Group prostredníctvom platformy EcoVadis.
2020.
Stanovenie ambicióznych cieľov v oblasti znižovania emisií CO₂ v celom hodnotovom reťazci.
Od roku 2020.
Udržateľnosť je v centre strategickej orientácie spoločnosti BMW Group.
2021.
BMW i Vision Circular ako priekopník obehového hospodárstva. Prvá integrovaná správa je uverejnená na rok 2020.
FAQ.
Ako je udržateľnosť zakotvená v rámci spoločnosti BMW Group?
Špecifické ciele spoločnosti BMW Group sú zamerané na znižovanie emisií CO₂, zvyšovanie efektívnosti zdrojov a ďalšie zlepšovanie sociálnych a environmentálnych štandardov. Z tohto dôvodu boli už v júli 2020 stanovené jasne definované ciele, ktoré majú byť realizované do roku 2030. Spektrum siaha od tém, ako je znižovanie emisií CO₂ a elektromobilita, cez obehové hospodárstvo, environmentálne a sociálne štandardy, až po sociálnu zodpovednosť.
Naše kroky smerujú k naplneniu ambície byť najúspešnejším a najudržateľnejším prémiovým výrobcom pre individuálnu mobilitu. Na dosiahnutie tohto cieľa využívame čoraz väčší počet a čoraz rozsiahlejšie riešenia v oblasti udržateľnosti. Zároveň sa snažíme napĺňať našu zodpovednosť za dodržiavanie spoločenských a etických štandardov.Ako sa spoločnosť BMW Group líši od svojich konkurentov v oblasti udržateľnosti?
Spoločnosť BMW Group berie svoj všestranný prístup k téme udržateľnosti veľmi vážne. Preto sú všetky tri rozmery udržateľnosti (životné prostredie, sociálne otázky, zodpovedné riadenie podniku) dôležitým faktorom pri rozhodovaní o všetkých projektoch. Z tohto dôvodu zavádzame opatrenia zamerané na udržateľnosť v rámci celej spoločnosti, od návrhu, cez vývoj a výrobu, až po predaj. Okrem toho využívame cielené opatrenia na motiváciu našich obchodných divízií, aby sa stali udržateľnejšími v rôznych oblastiach činnosti.
Je spoločnosť BMW Group členom EcoVadis? Ako sa umiestnila v medzinárodnom porovnaní v rámci celého odvetvia?
Spoločnosť BMW Group je členom EcoVadis a patrí medzi 2 % najlepších v rámci hodnotenia sektora: skóre EcoVadis (k 11/2022) je 75/100 v porovnaní s priemerom sektora 45/100.