i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,5–17,1; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 473–539
BMW i3: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 15,3–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 278–307
Čím je elektrický automobil výnimočný?
Elektromotory ohromia svojou mohutnou akceleráciou.
V porovnaní so spaľovacím motorom prezentuje elektromotor svoj výkon ešte dynamickejšie. Počas jazdy sa jeho maximálna sila prenáša na cestu bez prerušenia.
Batéria elektrického automobilu nahrádza nádrž na palivo.
Jazdite na elektrinu, namiesto spaľovania paliva. Elektrický automobil nemá nádrž na benzín ani na naftu. Má elektrickú batériu, dobre chránenú aby odolala kolízii, vrátane systému nabíjania.
Rekuperácia počas brzdenia nabíja batériu.
Vozidlá s elektrickým motorom majú rekuperačný brzdový systém. Na rozdiel od konvenčného brzdového systému regeneruje energiu. Tento proces sa označuje termínom rekuperácia.
Batéria elektrického automobilu BMW. Dobre vedieť.
Kapacita, nabíjací výkon alebo hmotnosť. Pri elektrických batériách sa používa množstvo termínov. Stručný prehľad.
Dlhá životnosť je typickou vlastnosťou batérie elektrického automobilu.
Kým najcennejším komponentom konvenčného automobilu je spaľovací motor, pri elektromobile BMW má najvyššiu cenu jeho batéria. Cena batérie elektrického vozidla závisí okrem iného od jej kapacity. Zjednodušene povedané, čím viac energie dokáže batéria uložiť, tým je drahšia. Životnosť batérie elektrického automobilu však dokáže pozitívne ovplyvniť aj vodič, prispôsobením svojho štýlu jazdy. K jej ochrane prispejú aj rozličné vstavané funkcie.
Ako pozitívne ovplyvniť životnosť batérie vášho elektrického automobilu.
Batéria elektrického automobilu je výsledkom dôsledného vývoja. Kapacita a nabíjací výkon však s postupom času trochu klesajú, v rámci procesu prirodzeného starnutia. Stav v rámci tohto procesu sa označuje skratkou SoH (z anglického State of Health, čiže zdravotný stav). Tento termín označuje maximálnu energetickú kapacitu batérie jazdeného elektrického automobilu v porovnaní s novým. Nižšia hodnota SoH tým pádom znamená kratší dojazd. Životnosť batérie však dokážete maximalizovať šetrným zaobchádzaním a rozvážnym štýlom jazdy.
Odporúčania na optimalizáciu životnosti batérie vášho elektrického automobilu.
Ako si batéria elektrického automobilu udrží vysokú energetickú hodnotu.
Batéria elektrického automobilu je navrhnutá pre všetky možné každodenné jazdné situácie, podlieha však fyzickému starnutiu. Jeden z aspektov jej starnutia súvisí s jej vekom v rokoch. Čím poctivejšie sa vyhýbate plnému nabíjaniu a vysokým teplotám batérie zaparkovaného vozidla, tým pomalšie je jej starnutie s prebiehajúcim časom. Druhý aspekt starnutia je výrazne ovplyvnený počtom nabíjacích a vybíjacích cyklov. Tento proces sa označuje ako cyklické starnutie. Dokážete ho spomaliť okrem iného predvídavým jazdným štýlom a nižším nabíjacím výkonom.
Príklad dlhodobého
používania BMW i3.
Odolnosť batérií elektrických automobilov BMW preukázal náš priekopnícky elektromobil BMW i3. Proces starnutia batérie tohto elektrického automobilu sledujeme už od roku 2013. A už predtým, počas vývoja BMW i3, sme analyzovali starnutie pomocou jeho simulácie v komplexných testoch jazdenia aj nabíjania.
Najlepšie predpoklady pre novšie generácie BMW.
V porovnaní s aktuálnymi modelmi boli batérie prvých modelov BMW i3 veľmi malé. Vďaka technologickému pokroku a väčším batériám je každá ďalšia nová generácia elektrických vozidiel BMW lepšie pripravená čeliť starnutiu. Keďže to je však v jednotlivých prípadoch ovplyvnené množstvom faktorov, je nemožné presne zaručiť konkrétny priebeh starnutia u každého individuálneho vozidla.
Štruktúra elektrického motora. Jednoducho vysvetlená.
Ako funguje elektrický pohon.
Elektromotor mení elektrický prúd na pohyb. Má dva hlavné komponenty: rotor a stator. Ako naznačuje jeho meno, rotor rotuje. To sa deje interakciou magnetického poľa rotora a statora. Magnetické pole rotora vzniká buď magnetmi alebo prúdom, v závislosti od typu motora. Elektrický motor prenáša otáčavý pohyb na kolesá cez 1-stupňovú prevodovku. Keď sa pozriete na jazdný cyklus (WLTP), elektromotor má viac než trikrát vyššiu efektivitu v porovnaní so spaľovacím motorom. Elektrické vozidlá BMW sú často vybavené veľmi efektívnymi prúdom budenými synchrónnymi motormi, označovanými tiež skratkou CESM.
Výhody prúdom budených synchrónnych motorov (CESM).
Jadrom kompetencie BMW je rozsiahle používanie motorov typu CESM. Tieto motory sú typické tým, že v konštrukcii rotora nevyužívajú takzvané vzácne kovy. Na rozdielu od iných motorov, typ CESM má efektívne charakteristiky výkonu a dobre akceleruje aj vo vysokých otáčkach. To je veľmi užitočné pri predbiehaní na diaľnici. Motory CESM majú tiež efektívnu spotrebu energie. Keďže magnetizujú rotor prúdom, ich prevádzka je optimalizovaná buď na efektivitu alebo na výkon, podľa potreby situácie.
Výhody synchrónnych motorov budených permanentným magnetom (PMSM).
Konštrukcia elektromotora typu PMSM disponuje vysokou energetickou hustotou. V rámci rovnakého priestoru dokáže generovať vyššie hodnoty výkonu. Technicky sa od motora typu CESM líši odlišným spôsobom generovania magnetického poľa rotora, pomocou permanentných magnetov. PMSM motor je preto ideálny pre integrovanie do prevodovky plug-in hybridných vozidiel (PHEV), vrátane plug-in hybridov M (BMW XM).
Jednoduchá konštrukcia. Jednoduchá jazda.
Elektrický automobil BMW akceleruje priamo. Bez nutnosti použiť spojku a zaradiť prevod. Na rozdiel od spaľovacieho motora poskytuje elektromotor svoj maximálny výkon takmer okamžite. Jeho krútiaci moment je vysoký a pri nízkych otáčkach takmer nemenný. Vo vysokých otáčkach dokáže elektromotor vyvinúť svoj výkon kedykoľvek. Na rozdiel od spaľovacieho motora nie je nutné regulovať jeho otáčky zmenou prevodových stupňov.
Riadenie elektrického BMW. Unikátny zážitok.
Elektrické BMW jazdí príjemne ticho, zároveň však bežne známym spôsobom. Keď stlačíte pedál akcelerátora, vozidlo okamžite začne zrýchľovať, mohutne a plynulo. Veľmi precíznu spätnú väzbu dostanete od pedálu pri brzdení. Elektromobil má tiež nízke ťažisko vďaka batérii uloženej v podlahe. A vaše BMW tak disponuje excelentnými jazdnými vlastnosťami.
Prečo akceleruje elektromobil tak rýchlo.
Použitie 1-stupňovej prevodovky znamená, že vaše elektrické BMW zrýchľuje plynulo, bez prerušovania radením. Krútiaci moment máte pri stlačení pedálu akcelerátora ihneď k dispozícii. Keď zodvihnete nohu z pedálu, vaše BMW začne rovnako pohotovo spomaľovať, v závislosti od vašich preferencií a vami zvoleného nastavenia rekuperácie energie.
Ako brzdí BMW s inteligentnou rekuperáciou.
Brzdový systém elektrického BMW analyzuje brzdnú situáciu pre maximálnu efektivitu a využíva plný rekuperačný potenciál elektrického motora. Ak je to potrebné, aktivuje sa aj konvenčný brzdový systém. Táto inteligentná súhra vráti do obehu maximálne možné množstvo energie, šetrí brzdy a redukuje emisie brzdových častíc.
Porovnanie cien elektrických vozidiel.


i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18–14,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 512–626
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,5–17,1; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 473–539
i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 494–602
i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,2–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 454–522
i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,6–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 589–624
i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,1–15,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–473
iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 418–449
iX xDrive60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21–17,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,6–20,6; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 518–600
Otázky a odpovede o batériách a elektrických motoroch.
Viac informácií.
Elektrický dojazd.
Trúfnite si aj na vzdialené ciele vďaka dojazdu našich elektrických automobilov. Plánovač trasy vám ukáže, kde môžete nabíjať počas cestovania.
Nabíjanie doma.
Nabíjajte svoj elektrický alebo plug-in-hybridný automobil cez noc alebo medzi jazdami. Začnite svoj deň s optimálnym nabitím a prispôsobte si pohodlne nabíjanie svojho elektrického BMW vášmu každodennému životu.
Spotreba a emisie CO2.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18–14,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 512–626
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,5–17,1; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 473–539
i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 494–602
i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,2–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 454–522
i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,6–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 589–624
i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,1–15,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–473
iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 418–449
iX xDrive60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21–17,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,6–20,6; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 518–600
[1] Hodnoty spotreby paliva, emisií CO₂, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.
[2] Dojazd závisí od rozličných faktorov ako sú predovšetkým individuálny jazdný štýl vodiča, charakter trasy, vonkajšia teplota, použitie kúrenia/klimatizácie a tepelnej predprípravy.
[3] Nabíjací výkon závisí od stavu nabitia batérie, vonkajšej teploty, konkrétneho jazdného profilu a použitia dodatočných elektrických spotrebičov. Zobrazené dojazdy vychádzajú z najlepších hodnôt WLTP. Uvedené časy nabíjania platia pre vonkajšiu teplotu 23° C po predošlej jazde a môžu sa líšiť v závislosti od správania používateľa.
[4] Predĺženie dojazdu za 10 minút nabíjania na vysokovýkonnej nabíjacej stanici bolo stanovené podľa normy DIN70080, v cykle WLTP. Závisí od výbavy vozidla, konkrétneho jazdného profilu, vonkajšej teploty, stavu nabitia batérie a použitia dodatočných elektrických spotrebičov.