Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
SOCIÁLNE.
UDRŽATEĽNOSŤ JE ZAMERANÁ NA ĽUDÍ.
V spoločnosti BMW Group sa udržateľnosť zameriava najmä na sociálne aspekty s dôrazom na pracovné normy a ľudské práva. Tu sa zaoberáme dôsledkami nášho ekonomického konania na jednotlivcov a sociálne skupiny v rámci celého hodnotového reťazca. To však zahŕňa aj pohľad dovnútra: spoločnosť BMW Group si je vedomá svojej zodpovednosti ako zamestnávateľ a zahŕňa tento aspekt do svojho úsilia zameraného na udržateľnosť.
UPLATŇOVANIE PRACOVNÝCH NORIEM A OCHRANA ĽUDSKÝCH PRÁV V SPOLOČNOSTI BMW GROUP.
CELOSVETOVÁ IMPLEMENTÁCIA.
Medzinárodne uznávané pravidlá pre environmentálne a sociálne kritériá sú referenčným kritériom pre celý hodnotový reťazec spoločnosti BMW Group.
Týka sa to najmä:
- Zásady pre nadnárodné podniky Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD)
- Hlavné zásady OSN pre podnikanie a ľudské práva
- Desať princípov Globálnej dohody OSN
- Obsah Podnikateľskej charty ICC pre trvalo udržateľný rozvoj
- Deklarácia Programu OSN pre životné prostredie (UNEP) o čistejšej výrobe
Tieto pravidlá boli za účasti zástupcov zamestnancov premenené na vnútropodnikové kódexy a zásady, ktorými sa riadi naša činnosť.
DODÁVATEĽSKÉ REŤAZCE.
Automobilový priemysel je úzko integrovaný do globálnych dodávateľských reťazcov. Štandard udržateľnosti spoločnosti BMW Group pre sieť dodávateľov vyžaduje, aby sa ľudské práva dodržiavali v každom jednom článku týchto reťazcov. S cieľom uplatňovať našu ekologickú a sociálnu zodpovednosť uplatňujeme pri nákupe a v sieti dodávateľov viacstupňový proces náležitej starostlivosti. V zmluvách s predajcami a dovozcami spoločnosti BMW Group sa tiež vyžaduje záväzok dodržiavať predpisy a ľudské práva.
SPOLOČNOSŤ BMW GROUP AKO ZAMESTNÁVATEĽ.
Podmienky zamestnancov.
Zamestnanci majú rôzne požiadavky na organizáciu svojej práce. Z tohto dôvodu spoločnosť BMW Group ponúka individuálnu tvorivú slobodu prostredníctvom nástrojov, akými sú:
- pružný pracovný čas
- mobilná práca
- dodatočné dni dovolenky výmenou za adekvátne zníženie odmeny
- sabatikaly
- permanentné a dočasné riešenia na čiastočný úväzok
Tieto opatrenia prispeli k tomu, že spoločnosť BMW Group si v roku 2021 udržala poprednú pozíciu ako najobľúbenejší výrobca automobilov v rebríčku najatraktívnejších zamestnávateľov na svete, ktorý zostavil poskytovateľ vzdelávania Universum. (Najatraktívnejší zamestnávatelia na svete v roku 2021)
Diverzita.
BMW Group vníma diverzitu ako silu. Rôznorodá pracovná sila prináša do každodennej práce rôzne pohľady, skúsenosti a zručnosti, čím posilňuje silu inovácií a konkurencieschopnosť. Z tohto dôvodu využívame školenia, rozhovory a formy dialógu, aby sme medzi zamestnancami a riadiacimi pracovníkmi vytvorili povedomie o pozitívnom prínose diverzity v spoločnosti. Navyše, BMW Group presadzuje diverzitu a rovnosť príležitostí vo vývoji personálu. Kľúčové zásady, ako je ochrana pred diskrimináciou, rovnaké zaobchádzanie so všetkými zamestnancami a rešpekt v každodennom živote, sú pevne zakotvené v pravidlách, medzi ktoré patria napríklad Kódex správania spoločnosti BMW Group alebo Kódex ľudských práv a pracovných podmienok spoločnosti BMW Group.
Medzikultúrna komunikácia.
Ako spoločnosť s nadnárodnou pracovnou silou a pobočkami na šiestich kontinentoch sme súčasťou spoločnosti. Z tohto dôvodu naša ekologická, ekonomická a sociálna zodpovednosť presahuje rámec našej hlavnej činnosti – angažujeme sa za lepšie životné podmienky a možnosti vzdelávania, ako aj za medzikultúrnu komunikáciu. V rámci samotnej spoločnosti BMW Group úspešne spolupracujú ľudia z viac ako 110 krajín. Na podporu medzikultúrnej komunikácie je zamerané široké spektrum ponúk osobného rozvoja, kvalifikácie a odbornej prípravy, ako aj formy dialógu. Okrem toho od roku 2011 spolu s Alianciou civilizácií OSN (UNAOC) pravidelne udeľujeme Cenu za medzikultúrnu inováciu pre projekty hľadajúce konštruktívne riešenia medzinárodného napätia a konfliktov.
Angažovanosť zamestnancov.
Mnohí zamestnanci spoločnosti BMW Group na celom svete sa zapájajú do spoločenských a ekologických aktivít. Spoločnosť BMW Group aktívne podporuje nenáročný spôsob zapojenia sa do tejto sociálnej agendy, napríklad prostredníctvom aktivity Social Week so sériou prednášok a skúšobných podujatí alebo prostredníctvom platformy Social Marketplace, digitálnej platformy, na ktorej môžu zamestnanci získavať a vymieňať si informácie o charitatívnych projektoch. Okrem toho je mnoho zamestnancov zapojených do interných sietí. Patria k nim aj ženské siete na mnohých miestach alebo iniciatíva BMW Group PRIDE, ktorá sa na cezhraničnej báze venuje záujmom komunity LGBTQ+*. Už desať rokov sa udeľuje cena spoločnosti BMW Group za obzvlášť záslužný čin v oblasti spoločenskej angažovanosti. Každé ocenenie predstavuje sumu 10.000 EUR a je priamo určené pre príslušný projekt pomoci.