BMW iX3: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,6–18,0; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 461–471
Cenové benefity elektrických vozidiel.
Elektrické automobily už dávno nie sú iba investíciou do budúcnosti. Už dnes ponúkajú rozsiahly arzenál benefitov, ktoré sú s každou ich novou generáciou stále viac presvedčivé. Elektrické vozidlo má vyššiu obstarávaciu cenu než porovnateľne veľký automobil so spaľovacím motorom. V priebehu jeho celého životného cyklu sú však celkové náklady na prevádzku nižšie.
Lízing, úver, poistenie a servis.
Vaše nové čisto elektrické BMW je na dosah ruky. Rozšírte si ponuku lízingu či úveru na mieru o atraktívne služby a poistenie v jednom balíku.
All in. Simply smart. BMW Financial Services
Každodenné benefity elektrických vozidiel.
S elektrickým automobilom BMW sa mobilita stáva stále jednoduchšou, obzvlášť v mestách. V mnohých prípadoch majú povolenie pre jazdu v autobusových pruhoch. Poplatky za parkovanie môžu mať zľavnené alebo dokonca nulové.
Batérie s pozoruhodne dlhou životnosťou.
Batérie elektrických vozidiel sú výsledkom dôsledného vývoja. Životnosť batérie elektrického automobilu dokáže pozitívne ovplyvniť aj vodič, prispôsobením svojho štýlu jazdy a zvyklostí. Napríklad tak, že bude udržiavať stav nabitia v rozsahu 10–80 %. Inteligentné riadenie tepla privedie batériu k optimálnej prevádzkovej teplote a zabráni jej prehriatiu.
Bezplatná jazda v takzvaných "nízkoemisných zónach“.
Do nízkoemisných zón majú povolenie na vjazd iba vozidlá, ktoré spĺňajú určité emisné štandardy. Čisto elektrické modely BMW môžu v týchto zónach vo vybraných lokalitách jazdiť bezplatne, ak spĺňajú príslušné požiadavky. Napríklad Zákon o elektrickej mobilite v Nemecku poskytuje špeciálne povolenia pre vjazd do zón s obmedzeným a zakázaným vjazdom.
Ekologický dopad elektrických automobilov.
Benefity rekuperácie energie pri elektrických vozidlách.
Regenerácia energie pri brzdení je tiež známa pod pojmom rekuperácia. Počas tohto procesu sa pri spomalení vozidla jeho kinetická energia mení na elektrickú. Dojazd elektrického automobilu závisí od štýlu jazdy vodiča aj profilu trasy. Ďalším benefitom je menej výrazné znečistenie časticami z brzdného prachu.
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 457–516
Zlepšená efektivita.
Účinnosť vozidla vyjadruje podiel z dodanej energie, ktorý sa reálne využije pre pohyb vozidla. Ak sa zohľadní EÚ testovací cyklus (WLTP) a straty pri nabíjaní aj vybíjaní batérie, účinnosť aktuálnej generácie elektrických pohonných systémov BMW je približne 75 %.
Na reálny pohon pri jazde elektrického automobilu BMW sa využije približne 75 % energie z jeho nabíjania. Motory s vnútorným spaľovaním majú pri porovnateľných podmienkach účinnosť približne 33 %. Strata účinnosti pri spaľovacích motoroch je spôsobená vysokou mierou odpadového tepla.
Pestrá paleta modelov elektrických automobilov BMW.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,8–16; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 457–516
BMW i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,2–16,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 483–560
BMW i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,8–18,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 445–506
i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,4–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 571–624
i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 417–449
iX xDrive40: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,5–19,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 400–435
iX M60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 24,9–21,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 496–565
Otázky a odpovede o benefitoch elektrických vozidiel.
Všetko o elektromobilite.
Spotreba a emisie CO₂.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,8–16; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 457–516
BMW i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,2–16,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 483–560
BMW i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,8–18,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 445–506
i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,4–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 571–624
i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 417–449
iX xDrive40: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,5–19,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 400–435
iX M60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 24,9–21,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 496–565
[1] Hodnoty spotreby paliva, emisií CO₂, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste. .
. .
[2] Dojazd závisí od rozličných faktorov ako sú predovšetkým individuálny jazdný štýl vodiča, charakter trasy, vonkajšia teplota, použitie kúrenia/klimatizácie a tepelnej predprípravy.
[3] Nabíjací výkon závisí od stavu nabitia batérie, vonkajšej teploty, konkrétneho jazdného profilu a použitia dodatočných elektrických spotrebičov. Zobrazené dojazdy vychádzajú z najlepších hodnôt WLTP. Uvedené časy nabíjania platia pre vonkajšiu teplotu 23° C po predošlej jazde a môžu sa líšiť v závislosti od správania používateľa.
[4] Predĺženie dojazdu za 10 minút nabíjania na vysokovýkonnej nabíjacej stanici bolo stanovené podľa normy DIN70080, v cykle WLTP. Závisí od výbavy vozidla, konkrétneho jazdného profilu, vonkajšej teploty, stavu nabitia batérie a použitia dodatočných elektrických spotrebičov.