Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
NADŠENIE STÚPA. ČASY NA KOLO KLESAJÚ.
Jazdná dynamika a efektivita vo vozidle BMW M6 Coupé.
Keď sa pod predĺženou prednou kapotou prebudí k životu benzínový 8-valec M TwinPower Turbo, začnú sa zmazávať hranice medzi výjazdom z boxovej uličky a garáže. Jeho závodný rodokmeň je neprehliadnuteľný. Každý detail na BMW M6 Coupé prekypuje agilitou a precíznosťou. Zaoblená strecha znižuje ťažisko vozidla vďaka svojej nízkej hmotnosti, čím zlepšuje dynamické vlastnosti vozidla aj jeho hospodárnosť. Vďaka tomu je toto elegantné športové kupé na štartovacej čiare vždy na prvom mieste.
Keď sa pod predĺženou prednou kapotou prebudí k životu benzínový 8-valec M TwinPower Turbo, začnú sa zmazávať hranice medzi výjazdom z boxovej uličky a garáže. Jeho závodný rodokmeň je neprehliadnuteľný. Každý detail na BMW M6 Coupé prekypuje agilitou a precíznosťou. Zaoblená strecha znižuje ťažisko vozidla vďaka svojej nízkej hmotnosti, čím zlepšuje dynamické vlastnosti vozidla aj jeho hospodárnosť. Vďaka tomu je toto elegantné športové kupé na štartovacej čiare vždy na prvom mieste.
7-STUPŇOVÁ DVOJSPOJKOVÁ PREVODOVKA M SO SYSTÉMOM DRIVELOGIC.
Dvojspojková prevodovka M so systémom Drivelogic je inovatívna dvojspojková prevodovka vytvorená špeciálne pre vysokootáčkové motory BMW M. Je vybavená trakčne optimalizovaným automatickým radením, funkciou Launch Control, pomocným systémom Low Speed Assistance a funkciou Auto Start/Stop. Môže byť ovládaná automaticky alebo manuálne radiacimi páčkami na volante M, prípadne voliacou pákou prevodovky na stredovej konzole.
Dvojspojková prevodovka M umožňuje mimoriadne rýchle radenie bez prerušenia ťahu motora. To vďaka dvom pomocným prevodovkám, každej s vlastnou spojkou, ktoré súvisle prenášajú ťah motora na kolesá prekrývaním zapojenia spojok. Stratégia radenia je optimalizovaná aj na základe existujúcich údajov z navigácie – dvojspojková prevodovka M napríklad samostatne podraďuje pred vjazdom do zákrut. Doplnková funkcia Launch Control, ktorá umožňuje maximálnu akceleráciu pri štarte z miesta, prináša pôžitok z extrémne dynamickej jazdy: radenie pri plnom zrýchlení prebieha bez spojkového pedála a bez akéhokoľvek prerušenia ťahu.
Či už vodič nastaví automatický režim (D) alebo manuálny režim (S), technológia Drivelogic vždy ponúka tri rôzne programy radenia: extrémne športový, komfortný a efektívny.
BALÍK M COMPETITION.
Nefalšovaný pretekársky pocit: Balík M Competition prináša zvýšený výkon motora, priamejšie riadenie a špeciálne nastavenie zavesenia kolies, vďaka ktorým BMW M6 na cestách ponúka ešte dokonalejší zážitok.
Výkon 8-valcového benzínového motora M TwinPower Turbo stúpne zo 412 kW na 441 kW. Tento nárast je možný vďaka zvýšeniu plniaceho tlaku turbodúchadiel vo vysokých otáčkach. M Šport výfukový systém garantuje mimoriadne dynamický zvuk motora, ktorý nadchne každého. Tak na pretekárskej trati, ako aj pri každodennej jazde – špeciálne nastavené zavesenie kolies a extrémne dynamické priame riadenie sa postarajú o mimoriadne precízne prevedenie každého pohybu volantom. Na cestách balík M Competition neomylne upúta pohľady okolia aj vďaka exkluzívnym 20-palcovým M diskom z ľahkej zliatiny Double-spoke style 601 M Bicolour so zmiešanými pneumatikami, aj v kombinácii s dvojitými koncovkami M Šport výfukového systému v spracovaní Black Chrome.
AKTÍVNY DIFERENCIÁL M.
Aktívny diferenciál M variabilne rozdeľuje krútiaci moment motora medzi ľavé a pravé zadné koleso v záujme dosiahnutia optimálnej trakcie a stability jazdy pri dynamickej zmene jazdných pruhov či zrýchľovaní zo zákrut, prechádzaní zákrutami vysokou rýchlosťou a na cestách s nerovným povrchom vrátane snehu, štrku a ľadu. Zlepšuje ovládateľnosť vozidla aj počas extrémneho priečneho zrýchlenia. Neustále a plynulé prispôsobovanie uzávierky diferenciálu vedie k harmonizácii výkonu pri jazde a zdokonalenej kontrole v extrémnych situáciách.
Trakcia sa optimalizuje pomocou elektronicky ovládaného zariadenia, ktoré minimalizuje rozdiel rýchlostí otáčania zadných kolies. Tento systém, vyvinutý špeciálne pre prostredie motoristického športu, je prostredníctvom elektronickej riadiacej jednotky prepojený so systémom dynamickej kontroly stability (DSC). Aktívnou činnosťou umožňuje optimálne využitie blokovania v rozmedzí 0 až 100 %, čím neutralizuje aj tie najmenšie rozdiely v krútiacom momente zadných kolies – bez sklonov k nedotáčavosti. Aktívny diferenciál M zabezpečuje optimálnu adhéziu spojenú s vynikajúcou smerovou stabilitou vozidla a skvelou ovládateľnosťou, pričom prakticky celý hnací výkon motora transformuje do akcelerácie.
M KARBÓNOVO-KERAMICKÉ BRZDY.
M karbónovo-keramické brzdy* sú výsledkom transferu technológií z motoristického športu. Použitie inovatívneho kompozitu z keramiky a uhlíkových vlákien výrazne zvyšuje brzdný výkon a zvyšuje odolnosť voči slabnutiu účinku. Tieto brzdy sú tiež odolné voči korózii, mimoriadne dobre vzdorujú opotrebovaniu, znesú vyššiu teplotu a prispievajú k zníženiu hmotnosti vozidla. Zároveň znižujú neodpružené a rotujúce hmoty, čím zvyšujú akceleráciu, zlepšujú reakcie a ovládateľnosť vozidla, umocňujú jazdnú dynamiku a trakciu, zvyšujú komfort pruženia a znižujú spotrebu paliva.
Pozoruhodne veľké kotúče (priemer vpredu 410 mm, vzadu 396 mm), šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu umožnia M karbónovo-keramickým brzdám zvládnuť aj pretekársky okruh, vďaka dlhodobej vysokej tepelnej odolnosti. Ventilované a vŕtané kotúče zaručujú skvelé reakcie aj za mokrého počasia a lepšie odvádzanie tepla. M karbónovo-keramické brzdy ihneď rozoznáte podľa strmeňov v matnej zlatej farbe s klasickým logom M.
* Z dôvodu charakteristík, špecifických pre daný materiál, sa pri určitých situáciách a prevádzkových režimoch môžu vyskytnúť typické funkčné hluky, predovšetkým za mokra, krátko pred zastavením vozidla. Vplyv vody a posypovej soli môže spôsobiť pokles brzdného účinku na úroveň konvenčných bŕzd: Môže sa krátkodobo prejaviť ako slabší brzdný výkon, dá sa však vykompenzovať zvýšením tlaku na brzdový pedál v prípade potreby.
S DUŠOU ZÁVODNÍKA.
Neodolateľná dynamika, strhujúca agilita, precízne jazdné vlastnosti – radosť z jazdy, ktorú ponúka BMW M6 Coupé, je výsledkom využitia mimoriadne dômyselných technológií. Vďaka testovaniu v tých najextrémnejších podmienkach je dokonale pripravené na divoký šprint a optimálne drží na ceste. Jeho športové nastavenie je možné individuálne prispôsobiť ľubovoľnému jazdnému štýlu.
Launch Control
Technológia Launch Control umožňuje motoru s optimálnou prevádzkovou teplotou dosiahnuť maximálne zrýchlenie z nuly. Stačí vypnúť systém dynamickej kontroly stability (DSC), nastaviť sekvenčný režim radenia prevodovky s programom 3, pevne stlačiť brzdu a plynový pedál až na podlahu. Keď sa na displeji prístrojového panela rozsvieti symbol štartovacej vlajky, motor pri stlačenom plynovom pedáli vyvinie ideálne štartovacie otáčky. Plynový pedál aj naďalej držte naplno stlačený, uvoľnite brzdu a vozidlo sa automaticky rozbehne pri maximálnom zrýchlení a zrýchľuje až dovtedy, kým pedál neuvoľníte. Dvojspojková prevodovka M neustále upravuje zmeny prevodov tak, aby pri zaradení vyššieho prevodového stupňa bol motor v pásme otáčok s optimálnym výkonom. Tento prvok je určený vodičom s dynamickými a športovými ambíciami.
Elektronické riadenie tlmičov
Elektronické riadenie tlmičov (EDC) automaticky alebo manuálne prispôsobuje tuhosť tlmičov situácii na ceste. Každý pohyb vozidla, ktorý má vplyv na reakciu na riadenie, je sledovaný senzormi. Elektronické riadenie tlmičov analyzuje tieto údaje a odovzdáva ich tlmičom. V nich sa nachádzajú magnetické ventily, ktoré neustále prispôsobujú silu tlmenia meniacemu sa stavu vozovky, zaťaženiu a jazdným podmienkam. Takto sa hmatateľne znižujú pohyby vozidla pri brzdení či pohyby karosérie spôsobované napríklad prechádzaním nerovnosťami, zatáčaním či zrýchľovaním. Výsledkom je zvýšená bezpečnosť jazdy, napríklad vďaka skráteniu brzdnej dráhy, a väčší komfort počas jazdy.
Dynamická kontrola stability
Ďalším výnimočným systémom použitým v BMW M6 Coupé je systém dynamickej kontroly stability (DSC). Jeho nastavenie bolo upravené tak, aby v porovnaní so staršou verziou systému zabezpečovalo lepšiu jazdnú dynamiku. A čo viac, ďalšie funkcie sú implementované pre aktívnu bezpečnosť (príprava bŕzd, suché brzdenie, posilňovač pri oslabenom účinku) a komfort (asistent pre rozjazd, parkovacia brzda s automatickým podržaním).
Dynamická kontrola stability ponúka vodičovi na výber z troch režimov: DSC zapnuté, MDM (dynamický režim M), DSC vypnuté. Kým v režime „DSC zapnuté“ je výslovne potláčaný účinok pretáčavosti a nedotáčavosti pribrzďovaním, režim MDM umožňuje väčšie prekĺzanie kolies a ambicióznym vodičom zľahka driftovať. V tomto režime systém tiež zasiahne v prípade, ak sa prekročí nastavená hranica. Keď je režim DSC vypnutý, môže vodič plne skúmať hranice možností závodnej dráhy a pomocou plynového pedála s vozidlom driftovať.M Servotronic
Vychutnajte si optimálnu podporu riadenia v každej jazdnej situácii vďaka systému M Servotronic. Dynamicky prispôsobuje účinok posilňovača riadenia aktuálnej rýchlosti a stará sa o priame a presné reakcie riadenia pri rýchlej jazde. Zároveň zabezpečí špičkový komfort minimalizáciou fyzickej námahy potrebnej na točenie volantom pri parkovaní a manévrovaní, na úzkych cestách a v stiesnených priestoroch.
Jeho riadiaca jednotka využíva elektronické meranie rýchlosti a podľa neho stanoví potrebnú mieru účinku posilňovača vhodnú v rozličných situáciách. Sila pôsobenia hydraulického posilňovača riadenia je optimálne a precízne prispôsobovaná aktuálnej jazdnej situácii.
To znamená, že pri jazde nízkou rýchlosťou je miera účinku posilňovača vysoká a volantom sa točí ľahko, so stúpajúcou rýchlosťou však miera účinku postupne plynulo klesá, čo prináša priamejší kontakt riadenia s vozovkou, a tým optimálnu smerovú stabilitu jazdy. Systém M Servotronic je špeciálne kalibrovaný pre vozidlá M a po stlačení tlačidla umožňuje vybrať spomedzi troch rôznych kombinácií nastavenia. V kombinácii s balíkom M Competition ponúka systém M Servotronic ešte priamejšiu odozvu.
BALÍK M DRIVER´S.
Balík M Driver´s zvýši maximálnu rýchlosť zo štandardných 250 km/h na 305 km/h. Objednať sa dá spolu s novým vozidlom, alebo aj neskôr, dodatočne. Žiadne ďalšie technické údaje vozidla sa jeho inštaláciou nemenia. Súčasťou balíka je aj poukaz na intenzívny vodičský tréning BMW M, v rámci programu BMW Driving Experience. Pri zakúpení viac než jedného M Driver´s balíka je možné vodičský tréning za príplatok zameniť za iný.
SYSTÉM M DRIVE.
Systém M Drive umožňuje konfigurovať jazdné parametre od komfortného cestovania až po športovo ostré nastavenie pre jazdu na závodnom okruhu. Aktivovanie jedného z dvoch predvolených profilov (s uloženými nastaveniami) je veľmi jednoduché: stačí kedykoľvek stlačiť jedno z tlačidiel M na multifunkčnom volante. Jednotlivé prednastavené konfigurácie si môžete podľa vlastných predstáv upraviť v ponuke iDrive.
Tlačidlá na ovládanie nastavenia jednotlivých funkcií pohonnej jednotky a podvozku sa nachádzajú na stredovej konzole pri radiacej páke prevodovky. Vodič si môže vybrať želaný režim DSC, alebo upraviť charakteristiku výkonu motora, parametre dynamického riadenia tlmičov, vlastnosti posilňovača riadenia M Servotronic, možnosti radenia dvojspojkovej prevodovky M či vzhľad zobrazenia Head-Up displeja. Takto si podrobne vyladíte nastavenie vozidla – a uložíte ho stlačením a podržaním jedného z dvoch tlačidiel M Drive na multifunkčnom volante.
TECHNOLÓGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.
Či už je cieľom maximálny výkon alebo minimálna spotreba, BMW sa vždy zameriava na zabezpečenie neodmysliteľnej radosti z jazdy, ktorá je taká typická pre vozidlá BMW. BMW EfficientDynamics je stratégia, ktorú sme v BMW vyvinuli s cieľom minimalizovať spotrebu aj emisie a zároveň zvýšiť dynamiku a jazdný pôžitok. Je to komplexný balík technológií, ktorý obsahuje pohonnú sústavu, riadenie energie a celú koncepciu vozidla založenú na inteligentnej ľahkej konštrukcii – a je súčasťou štandardnej výbavy každého vozidla BMW.
BMW EfficientDynamics
Funkcia Auto Start/Stop
Funkcia Auto Start/Stop sa postará o to, aby sa palivo spotrebúvalo len vtedy, keď je vozidlo v pohybe. Keď vozidlo na chvíľu zastaví, napríklad, keď čakáte na semaforoch alebo v dopravnej zápche, funkcia Auto Start/Stop šetrí palivo tým, že vypne motor, len čo vozidlo zastaví a vodič zloží nohu zo spojky (manuálna prevodovka) alebo podrží stlačenú brzdu, až kým vozidlo nezastaví (dvojspojková prevodovka M s ovládaním Drivelogic).
O aktivite funkcie Auto Start/Stop vás informuje informačný displej vozidla. Keď zložíte nohu z brzdy, motor ihneď automaticky znova naštartuje.
Táto funkcia nikdy nezhoršuje komfort ani neohrozuje bezpečnosť, keďže ostáva vypnutá, až kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá, alebo ak točíte volantom. Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor znova naštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne uvedie do pohybu, alebo keď sa začnú zahmlievať sklá. Funkciu Auto Start/Stop môžete kedykoľvek jednoducho vypnúť.Rekuperácia brzdnej energie
Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia, ktorá až donedávna ostávala úplne nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie ťaží z tohto dlho nevyužitého potenciálu. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď začnete brzdiť, alebo keď uvoľníte plynový pedál, zachytáva a mení na elektrickú. Táto elektrická energia sa následne použije na dobíjanie batérie vozidla. Inteligentný systém riadenia energie zabezpečí, že alternátor už nemusí bežať nepretržite, čím sa znižuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba paliva a zvýšená hnacia sila – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics.