PREHĽAD BMW RADU 3.

Športové, spoľahlivé a úspešné: Už vyše 40 rokov predstavuje BMW radu 3 radosť z dynamickej jazdy tak, ako žiadne iné vozidlo. Paul Bracq, bývalý šéfdizajnér BMW, sa zaslúžil o to, že sa emócie a pôžitky dostali aj do vozidiel strednej triedy – a tieto kvality stelesňuje BMW radu 3 dodnes. Vo forme BMW E21 položil v 70. rokoch 20. storočia pevné základy bezprecedentne úspešného príbehu. Dnes je úspech BMW radu 3 jedným z dôvodov čelnej pozície BMW medzi výrobcami prémiových automobilov.

 

Dodnes sa už sedem generácií BMW radu 3 neustále vylepšuje do vozidla, ktoré bezkonkurenčne reprezentuje športovosť v strednej triede. V tomto procese sa však nezohľadňujú iba aspekty ako dizajn, dynamika a individualita, ale aj motorizácia. Dôkladný výskum priebežne zvyšuje hospodárnosť a znižuje emisie temperamentných pohonných jednotiek BMW radu 3.

 

Od klasického sedanu cez kombi model predávaný ako Touring, až po Coupé a Cabrio, alebo trojdverový kompakt, oslovilo BMW radu 3 všetky vekové kategórie. Vďaka rovnováhe medzi funkčnosťou, agilitou a bezpečnosťou sú všetky modely BMW radu 3 populárne až dodnes. Všestrannosť tohto automobilu fascinuje tak zákazníkov, ako aj odborné médiá, ktoré mu udelili tucty ocenení. Stále je tu však nepochybne a dôsledne športový charakter BMW radu 3, ktorý sa zušľachťuje každou generáciou vozidla.

Zistiť viac

Víťazstvo vášne: viac dynamiky, viac emócií, viac inovácií – BMW radu 3 Sedan prináša inšpiráciu do každej jednej jazdy. Koncepciu športového sedanu stelesňuje tak, ako žiaden iný automobil. Teraz, vo svojej siedmej generácii, má opäť viac sily, viac hospodárnosti a viac individuálnej atraktivity. O adekvátny ťah sa starajú silné 6-valcové, 4-valcové a 3-valcové motory so špičkovou technológiou BMW EfficientDynamics. Výsledkom sú sedany, ktoré ohromia tak dynamikou, ako aj spotrebou paliva. Absolútnou špičkou sú dva modely BMW radu 3 Sedan s plug-in hybridným systémom*, ktorý kombinuje benzínový 4-valec s inovatívnou technológiou BMW eDrive. K tomu navyše sa pridáva aj inteligentný systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive, ktorý poskytne radosť z jazdy na každej ceste, v každej zákrute a v každej jazdnej situácii.
* BMW 330e xDrive je k dispozícii od 07/2020. Údaje sú predbežné.

BMW radu 3 Touring vás pozýva objavovať svet: všestrannosť a inovatívne technológie spája so sebavedomým vzhľadom. Rodinná dovolenka, víkendový výlet alebo cesta na nákupy - zvládne každú výzvu. Jeho benzínové aj naftové motory BMW TwinPower Turbo disponujú vysokou dynamikou pri viditeľne zníženej spotrebe.
Ako úplne prvé BMW Touring s plug-in hybridným systémom realizujú BMW 330e a BMW 330e xDrive už dnes sny zajtrajška a kombinujú maximálnu radosť z jazdy s podstatne zníženými emisiami CO2. To je možné vďaka priekopníckej koncepcii elektrického pohonu BMW eDrive, ktorá uchváti svojou pozoruhodnou jazdnou dynamikou - a čisto elektrickým dojazdom až do 59 km, s nulovými miestnymi emisiami.
* K dispozícii od 07/2020. Údaje sú predbežné.

Všestranný charakter plný nápadov a cieľov: So svojím športovým dizajnom, vzrušujúcou dynamikou a veľkorysým priestorom tvorí BMW radu 3 Gran Turismo unikátnu koncepciu vozidla. Línia strechy v štýle kupé zvýrazňuje jeho nezameniteľný a atraktívny dizajn. BMW radu 3 Gran Turismo: expresívne, všestranné, fascinujúce.

Či už hľadáte nové alebo jazdené BMW radu 3, tu nájdete všetky informácie, ktoré potrebujete, spolu s testami a ponukami financovania či lízingu pre aktuálne BMW radu 3, samozrejme tiež BMW predajcu pre možnosť skúšobnej jazdy.

Zistiť viac

TOP 5 BODOV PRE BMW RADU 3.

  • 01 Unikátna jazdná dynamika
  • 02 Ostrý dizajn, ktorý vzbudzuje túžbu po radosti z jazdy
  • 03 Výnimočná koncepcia vozidla
  • 04 Množstvo priestoru pre aktívny životný štýl
  • 05 Konektivita najvyššej úrovne
Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan G20 predný pohľad v horách

PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 3.

Nech sa páči, nasadnite. Vezmeme vás na cestu časom a predstavíme vám všetky modely BMW radu 3, od šarmantného E21 až po inovatívne G20/G21, ktoré je najnovším príspevkom do bohatej tradície. Prajeme vám príjemné chvíle pri spoznávaní prehľadu 50-ročnej histórie BMW.

Zistiť viac

PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 3.

PRVÁ GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan E21 prvá generácia predobočný pohľad na ceste

(BMW E21)

Strojcom športového vzhľadu BMW E21 je dizajnér Paul Bracq. Charakteristické obličky a okrúhle predné svetlomety udeľujú vozidlu šarm a esprit. S počtom 1,36 milióna predaných vozidiel sa stalo BMW E21 jedným z najpopulárnejších športových sedanov 70. rokov 20. storočia. S kokpitom natočeným smerom k vodičovi, dvojitým zalomením na zadnom stĺpiku (Hofmeister kink) a nápadnými zadnými partiami sa BMW E21 trafilo do vkusu športovo orientovanej skupiny zákazníkov.


Obdobie výroby: 1975–1983
Motory: 4- a 6-valcové, 1,6–2,3 litra, 55–105 kW (75–143 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4355 mm/1610 mm/1380 mm

DRUHÁ GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan E30 druhá generácia predobočný pohľad

(BMW E30)

BMW E30 dostalo do sériovej výbavy markantné dvojité predné svetlomety a táto generácia vychádzala z produkcie už aj so štvordverovou karosériou a ako kabriolet. Predaj 2,34 milióna kusov potvrdil obrovský úspech nového BMW radu 3. Niet divu, keďže sa modelová paleta E30 podstatne rozrástla: Okrem dvojdverového a štvordverového variantu BMW uviedlo do výroby prvé kombi pre BMW radu 3, ktoré bolo zároveň prvým kombi pre BMW ako také. Do rodiny BMW radu 3 sa pridal aj kabriolet s otváracou strechou. V roku 1985 zišlo z výrobných liniek BMW 325ix – prvé BMW s pohonom všetkých štyroch kolies. Spomenutých 2,34 milióna kusov sa kumulatívne vyrobilo v Mníchove a v Regensburgu.


Obdobie výroby: 1982–1994
Motory: 4- a 6-valcové, 1,6–3,2 litra, 55–175 kW (75–238 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4360 mm/1680 mm/1380 mm

TRETIA GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan E36 tretia generácia predobočný pohľad

(BMW E36)

Výrazne naklonené predné aj zadné stĺpiky karosérie BMW E36 sa stali v 90. rokoch 20. storočia ikonou temperamentu agility. Predĺžené a zošikmené predné partie tretej generácie BMW radu 3 nielen vylepšili komfort interiéru, ale tiež poskytli oveľa lepšiu ochranu pri kolízii. K prevratnému úspechu BMW E36 prispela aj nová kompaktná verzia s trojdverovou karosériou a zadnou časťou skrátenou o viac než 200 milimetrov. Dvojdverový sedan je v tejto generácii prvýkrát nahradený samostatným modelom Coupé, ktorý je oproti štvordverovému sedanu nižší a širší.


Obdobie výroby: 1990–2000
Motory: 4- a 6-valcové, 1,6–3,2 litra, 60–245 kW (81–333 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4433 mm/1710 mm/1393 mm

ŠTVRTÁ GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan E46 štvrtá generácia predný pohľad

(BMW E46)

Zaoblená línia strechy BMW E46 vytvorila viac miesta nad hlavou, karosárske verzie Coupé, Cabrio a Compact dostali unikátne dizajnové prvky pre svoj vlastný štylistický jazyk. Okrem extra športovej agility ponúklo BMW E46 aj vyššiu bezpečnosť: ABS, kontrolu brzdenia v zákrutách z vývoja BMW a šesť airbagov ako súčasť štandardnej výbavy štvrtej generácie BMW radu 3. Kompaktná verzia skórovala aj uvedením úplne novej generácie pohonu: benzínových motorov s variabilným manažmentom ventilov (Valvetronic) a spotrebou nižšou zhruba o 10 % než mali predchodcovia.


Obdobie výroby: 1998–2007
Motory: 4- a 6-valcové, 1,6–3,2 litra, 77–265 kW (105–360 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4492 mm/1780 mm/1434 mm

PIATA GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan E90 BMW radu 3 Cabrio E93 piata generácia predný pohľad na ceste

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)

Na jar roku 2005 bolo na autosalóne v Ženeve uvedené BMW E90. Krátko potom získala piata generácia úspešného BMW radu 3 titul „Auto roka na svete“. BMW E90 Sedan a BMW E91 Touring sa podstatne viac odlíšili od kupé BMW E92 a kabrioletu BMW E93, pre výraznejšiu vizuálnu nezávislosť. S dĺžkou väčšou až o 90 mm oproti E46 sa BMW E90 stalo navonok dospelejším, avšak bez obetovania športových atribútov. Ovládací systém iDrive, dobre známy z väčších modelov, sa po prvýkrát dostal aj do BMW radu 3 a priniesol mu prístup k navigačnému, informačnému aj zábavnému systému a k dôležitým funkciám vozidla cez praktický joystick.


Obdobie výroby: 2005–2013
Motory: 4-, 6- a 8-valcové, 1,6–4,0 litra, 90–309 kW (122–420 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4580 mm/1817 mm/1421 mm

ŠIESTA GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan F30 šiesta generácia predobočný pohľad na snehu

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)

Športové, klasické a futuristické: Uvedenie BMW F30 v októbri 2011 v továrni BMW v Mníchove prinieslo výsledok hľadania inovatívnej cesty zo strany Bayerische Motoren Werke pre šiestu generáciu BMW radu 3. Nápadný dizajn F30 vychádzal z aktuálnej štylistickej línie BMW. BMW radu 3 tým pádom vyzeralo športovejšie a dynamickejšie než kedykoľvek predtým. Po prvýkrát je k dispozícii aj hybridný pohon, s extrémne nízkou spotrebou a emisiami. Pre naftové motory sa štandardom stal časticový filter. Nápadné predné svetlomety ako atraktívny prvok sa dostali bližšie k charakteristickým obličkám F30. Novým členom rodiny bol päťdverový model BMW radu 3 Gran Turismo (F34). Počnúc touto generáciou sa kupé a kabriolety BMW strednej triedy predávali ako samostatné modely pod označením BMW radu 4.


Obdobie výroby: 2011–2019 (Sedan a Touring), 2013-2020 (Gran Turismo)
Motory: 3-, 4- a 6-valcové, 1,5–3,0 litra, 100–338 kW (136–460 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4753 mm/1877 mm/1455 mm

SIEDMA GENERÁCIA.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan G20 siedma generácia bočný pohľad

(BMW G20, BMW G21)

Na autosalóne v Paríži na jeseň 2018 predstavilo BMW svoju víziu moderného a temperamentného BMW G20. Väčšia dĺžka, lepšia aerodynamika a hmotnostne optimalizované komponenty vyrobené z vysoko kvalitného hliníka pasujú BMW G20 na dôstojného pokračovateľa línie BMW radu 3. K dispozícii sú nové asistenčné systémy pre semi-autonómnu jazdu. Aj pokiaľ ide o ovládanie, BMW G20 stanovuje nové štandardy, okrem iného vďaka ovládaniu gestami a hlasom. BMW G20 predbehlo svoju dobu po stránke technológie celkovo. BMW radu 3 dosiahlo svojou siedmou generáciou dokonalú symbiózu najvyššej možnej bezpečnosti, inovatívneho ovládania a športovej radosti z jazdy. Od leta 2019 sa k tradícii športových kombi modelov BMW strednej triedy pridalo nové BMW G21. Zároveň ako prvé prinieslo hybridný pohon aj v tomto type karosérie: BMW 330e Touring ponúka s plne nabitou batériou čisto elektrický dojazd až do 62 km (údaj podľa normy WLTP).

 

Pri modelovej aktualizácii v roku 2022 priniesli BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring kombináciu športového dizajnu s neobmedzenou konektivitou na pulze doby. Vďaka inovatívnym palubným technológiám, ako je napríklad BMW Curved Display s dotykovým ovládaním alebo BMW Intelligent Personal Assistant, vzniklo inteligentné prepojenie vozidla, vodiča a okolia. Na exteriéri naznačujú fascinujúce jazdné zážitky ostrejšie krojený dizajn predných svetiel a veľké vstupy vzduchových záclon v prednom nástavci.

 

Obdobie výroby: od 2019
Motory: 4- a 6-valcové, 2,0–3,0 litra, 110–275 kW (150–374 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4713–4714 mm/1827 mm/1440–1445 mm

BMW radu 3 BMW E90 F30 statický záber pred dílerstvom BMW

BMW OVERENÉ JAZDENÉ VOZIDLÁ.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Sedan G20 siedma generácia predobočný pohľad

BMW RADU 3 SEDAN.

Modely BMW radu 3 BMW radu 3 Touring siedma generácia bočný pohľad

BMW RADU 3 TOURING.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

BMW radu 3 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,4–8,5
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 32–192

Plug-in hybridy BMW radu 3 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,4–2,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 32–47

M automobily BMW radu 3 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 5,9–8,5
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 154–192

BMW radu 3 Touring:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,5–8,7
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 33–197

Plug-in hybridy BMW radu 3 Touring:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,5–2,3
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 33–52

M automobily BMW radu 3 Touring:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,0–8,7
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 157–197

 

Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.

Zistiť viac